انسان مجهولی است که تا حل نشو د هیچ اندیشه ای رشد نخواهد کرد.(حجت الاسلام نیازی)
درباره وبلاگ


پایگاه اطلاع رسانی انسان ادامه دارد زیر نظر حجت الاسلام ابوسعید نیازی هشترودی با همکاری جمعی از نیروهای فکری حوزوی و دانشگاهی با ماهیت مهندسی فکر در فضای مجازی اعلام موجودیت می نماید. التماس دعا
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:نگاهی به فیلم پرسه در مه , :: 6:58 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان

 

به بهانه ی ورود "پرسه در مه" به شبکه ی نمایش خانگی

  پرسه ای در ناکجا آباد !

لینک نقدم در سایت منتقد

http://www.montaghed.ir/Show.asp?ArticleID=1287

:: پرهام موسوی ::

 


 

 

سایت منتقد: «پرسه در مه» روایت زندگی یک روشنفکر امروزی ست

پرسه در مه را اگر با اینجا بدون من فیلم بعدی بهرام توکلی مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که اینجا بدون من یک سر و گردن از پرسه در مه بالاتر است . . قصه پرسه در مه برای یک فیلم کوتاه کافی بود و تجربه ای نو و متفاوتی در سینمای ایران رخ نمی دهد با ساخت این فیلم. این فیلم یک فیلم بسیار شلخته ای است که کل فیلم چند سکانس و پلان بهم ریخته دارد که همه اش دارد آن را تکرار می کند و دارد آن ها را کش می دهد و باعث خستگی مخاطب می شود . این نوع نگاه سال‌هاست که در ذهن جوانان علاقه‌مند به ورود به سینما است و گویا قصد خارج شدن هم ندارد. اما برای فیلمسازی در حد بهرام توکلی جای تعجب دارد که هنوز درگیر این مضامین، نگاه‌ها و شخصیت‌ها باشد. به هرحال او نه تنها به سینمای حرفه‌ای ورود پیدا کرده که حتی جای پای خودش را هم محکم کرده است.

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 17 مرداد 1391برچسب:نقد کتاب, :: 6:32 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان

نقد آثار

Thumbnail Image

دکتر عباس منوچهری

اين كتاب براي كساني كه علاقمند به پي‌گيري بحثهاي مربوط به آراي دكتر شريعتي هستند حاوي نكات بسيار سودمندي است، چه براي كساني كه قصد پي‌گيري انتقادي دارند و چه براي آنان كه به دنبال فهم بهتري از او و آراي او هستند. البته آنچه كه اين مجموع فاقد آن است، مباحثي است كه در ارتباط با آراي شريعتي خارج از حوزة ديني مطرح مي‌شد. چه، وي علاوه بر جاذبه و پذيرش چشمگيري كه در حوزة باورهاي ديني داشت، باعث جلب توجه و ابراز ناخرسندي‌ها و انتقادات گوناگون، با درجات مختلفي از اصالت فكري و علمي، در قلمرو تفكر غير ديني شد.

ادامه…

Thumbnail Image

احمد ایروانی

مرحوم بهشتي در عداد متفكران و مصلحان مسلماني بود كه با تجهيز به انديشه‌هاي اسلامي و آشنايي با دنياي جديد و آگاهي از حقوق جديد غرب به انطباق اسلام با دنياي مدرن و پويايي اسلام مي‌انديشند. شهيد محمدباقر صدر نيز كه چنين انديشه‌اي داشت، با انتشار پيش‌نويس قانون اساسي ايران و در پي پرسش شش نفر از علماي لبنان در توضيح مباني جمهوري اسلامي، كتاب الاسلام يقود الحياه را به رشته تحرير در آورد. بنابراين كتاب مباني نظري قانون اساسي همانند الاسلام يقود الجياه مرحوم صدر، از معدود آثاري است كه از موضع انديشة اصلاح و احياي دين و شريعت و شيعه و مديريت كلان جامعه از سوي فقيهي آگاه نگارش يافته و سندي است براي بازخواني و تحليل قانون اساسي و منبع حقوق اساسي جمهوري اسلامي است

ادامه…




ادامه مطلب ...
چهار شنبه 16 مرداد 1391برچسب:عوارض خود ارضايي يا استمنا, :: 6:28 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان

عوارض خود ارضايي يا استمنا

خود ارضايي يا استمنا -  آيا ترك عادت موجب مرض است؟

تربيت صحيح فرزندان، وظيفه و مسئوليتي است كه بر عهده‌ي والدين قرار دارد. توجه و درك مناسب از احتياجات روحي و جسمي فرزندان مي‌تواند پدر و مادر را در تربيت آنان ياري كند.

يكي از احتياجات مهم هر فرد، احتياج براي جفت‌گيري يا همان ميل جنسي است. بديهي است كه غريزه و نيروي جنسي در انسان اهميت ويژه‌اي دارد و با شناخت درست و سپس قرار دادن آن در مسيري كه بايد به طور طبيعي طي كند، در رسيدن انسان به زندگي ايده‌آل كمك شاياني مي‌كند.

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 15 مرداد 1391برچسب:خود ارضايي از ديد مذاهب و اديان, :: 6:24 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان

خود ارضايي از ديد مذاهب و اديان:

يهوديت: خود ارضايي در يهوديت به طور كامل منع نمي‌شود و عملي توأم با سلامتي و نشاط‌آوري تلقي مي‌گردد؛ اما در برخي شاخه‌هاي آن خود ارضايي جنس مذكر ممنوع است.

اسلام: در اسلام استمنا حرام است و اكثر فقها آن را گناه كبيره به شمار مي‌آورند. همچنين اگر مسلمان روزه‌دار استمنا كند، روزه‌اش باطل و كفاره‌ي جمع بر او واجب مي‌شود. پس از استمنا غسل بر مسلمان واجب مي‌شود (غسل جنابت) و در صورت عدم انجام غسل، عبادت او پذيرفته نمي‌شود. برخي فقها مانند آيت‌الله لنكراني، خود ارضايي را در صورتي كه براي آزمايش پيش از ازدواج نياز به اسپرم وجود داشته باشد و از راه ديگري نتوان اسپرم‌گيري كرد، بلامانع مي‌دانند



ادامه مطلب ...

 

 

مستند دموکراسی آمریکایی (جنایات در لبنان 2006)  
 

مستند دموکراسی آمریکایی( جنایات در لبنان-2006) به کارگردانی اسراییل

United States of America (USA) Presents The American Democracy Lebanon - 2006 Directed by: Israel

 



ادامه مطلب ...
شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, :: 7:34 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان

در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...
جمعه 14 مرداد 1391برچسب:تربیت جنسی از دیدگاه اسلام, :: 10:4 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان


 درآمد:

 

برابر آموزه‌های دینی، تربیت انسان از نسل‌های پیشین آغاز و تا مرگ ادامه دارد .

 

کنش خوب و بد انسان در زندگی می‌تواند در فرزند آینده و نسل‌های آینده‌اش اثرگذار باش

 

تربیت انسان به گونه مستقیم و به معنای عام ، اندکی پیش از انعقاد نطفه آغاز و تا پایان زندگی می‌انجامد

 



ادامه مطلب ...


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 504
بازدید کل : 19350
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 53
تعداد آنلاین : 1

بخش مشاوره انسان ادامه دارد